Snetterton 15.9.-17.9.2006
Matkaan lähdettiin kahden miehen voimin tiistaina 12.9. reittiä Turku-Tukholma-Göteborg-Immingham-Snetterton.
Perille saavuttiin torstain-perjantain välisenä yönä ja leiri pystytettiin heti.
Perjantai 15.9.
Päivä oli varattu harjoitteluun, mutta ajoaikaa olisi pitänyt varata etukäteen mikä ei ilmoittautumispapereista käynyt ilmi.
Niinpä päivä käytettiin pyörän huoltoon ja katsatukseen sekä muiden kilpailijoiden pyöriin tutustumiseen.
Lauantai 16.9.
Aamun lämmittelyajo jäi ainoaksi rataan tutustumiseksi, onneksi ainoana suomalaisena Classic RR:n MM-sarjaa kiertävä Osmo Partti
näytti oikeat ajolinjat viiden ajetun kierroksen aikana.
Ensimmäinen lähtö suoritettiin takarivistä johtuen brittien omalaatuisesta tavasta määrätä lähtöjärjestys ilman aika-ajoa.
Nousu alkoi välittömästi ja johti lähdön 9. ja oman luokan kolmanteen sijaan. Tämän tuloksen tuoma pistemäärä riitti varmistamaan
euroopan mestaruuden Jussi Luomalle ja Guzzi-tiimille.
Toiseen lähtöön startti tapahtui edellisen tulosten mukaan, joten lähtöruutu oli huomattavasti parempi. Englantilaisten kärkimiehet ajavat ammatikseen
ja sarja on euroopan kovin, eli nousu oli jo paljon suuremman työn takana. Kaksi sijaa tulos kuitenkin parantui eli lähdön seitsemäs ja luokan
7a ensimmäinen.
Sunnuntai 17.9.
Ensimmäisessä lähdössä lähtöpaikan määrittäminen jäi tiimille hiukan hämäräksi, kyseessä oli kuulemma kansallisen luokan lähtö ja ulkomaiset
osallistujat haluttiin pitää pois kärkikamppailusta.
Tuloksena oli taas takarivin ruutu. Tässä lähdössä Luoma ajoi kilpailun nopeimman kierrosaikansa, mutta matka päättyi viimeisellä kierroksella ensin
hiekalle ja siellä kaatumiseen.
Toiseen lähtöön mekaanikkona ollut Janne Leiman korjasi vaurioituneet osat ja pyörä katsastettiin uudelleen. Kun kuljettajakin oli selvinnyt pikku kolhuilla
ja lääkäri antoi luvan jatkaa lähdettin starttiruudukkoon. Lähtöpaikka määräytyi onneksi lauantain toisen lähdön tulosten mukaan eli oli seitsemäs.
Rata oli käynyt tutuksi ja ajo sujui hyvin Luoman ajaessa tasaväkisessä joukossa joka kamppaili lähdön kolmannesta sijasta. Lopullinen sijoitus oli
kuudes ja luokan kakkospaikka.
Leiri purettiin ja kun luokkavoittajille annettu paitakin oli haettu lähdettiin kohti Suomea.
Kokonaisuutena kausi sujui paremmin kuin uskallettin toivoa, Moto Guzzi toimi ja oli kilpailukykyinen heti ensi kilpailusta. Mitään isompia virheitä
ei tiimi tehnyt ja kuljettaja ajoi tasaisesti ja erittäin nopeasti.
Lopuksi vielä kiitokset:
vaimoille, joiden tuki mahdollisti pitkätkin kilpailumatkat
sponsoreille:
Moto Italia
Koneosapalvelu Oy
Maanrakennus Tuohilampi
Paperplast Oy
KMV-lehti
hotelli-ravintola Welho
STS-rengaspalvelu
SS urakointi ja asennus
Bunkkeri Pub
Huolto Kaksikko
MM-tuote
Piha- ja Puistokone
ja kaikille auttaneille
Jussi Luoma
Janne Leiman
Pasi Sällinen